مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 14:412023-09-09سياسي

خبر خوب| مهاجرت معکوس در 26 روستای کردستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کیومرث حبیبی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان در سال جاری اظهار کرد: شرایط روستاهای کردستان به دلیل توپوگرافی و غیره این استان با سایر استان ها تفاوت دارد.

وی ضریب نفوذ راه روستایی در کردستان را به نسبت سایر استان های کشور کمتر اعلام کرد و گفت: پایین بودن این ضریب به دلیل این است که کردستان سه برابر استان های دیگر روستانشین دارد.

وی تصریح کرد: براساس شاخص های موجود شاهد تحقق مهاجرت معکوس در26 روستای کردستان هستیم که نمونه بارز آن روستای علی سرخ در بیجار است که اکنون 19 خانوار در آن ساکن شده اند.

وی خاطرنشان کرد: احداث سدگاران موجب شد شهر چناره زیر آب برود و اهالی آن به ناچار به حاشیه شهرهای مریوان و سنندج مهاجرت کردند و الان درخواست بازگشت به اراضی محدوده این سد را دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: ضوابط موجود عمل به درخواست را عملا غیرممکن کرده است چرا که براساس ضوابط واگذاری زمین حتما باید در قالب نهضت مسکن باشد.

حبیبی با تاکید براینکه در هر نقطه از استان که اراضی دیم تبدیل به آبی شده نشانه های احیای روستاها کاملا مشهود است، گفت: تولید ناخالص ملی در استان 30 هزار میلیارد تومان است در صورت مهاجرت معکوس، این میزان بیشتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| مهاجرت معکوس در 26 روستای کردستان

خبر خوب| مهاجرت معکوس در 26 روستای کردستان